zondag 14 januari 2007

Duiven 3



De duivenmelkers moeten uiteindelijk 8 pagina's gaan vullen in de Vrij Nederland. Er moet dan ook nog tekst bij. Gelukkig maar een beetje, zodoende houd ik 7 pagina's over. Ja,ja, 7. Da's niet veel als je, zoals ik, zo'n driehonderd foto's hebt gemaakt.
Weet je wat nog erger is? Ik ga er nog meer maken. Ik heb nog drie adressen waar ik niet geweest ben en die duivenmelkers zijn een beetje verslavend. Als je er een gezien hebt, wil je die anderen ook ontmoeten. Hoe dat komt? De realiteit overstijgt elke keer weer mijn verwachtingen. Soms komt het door de inrichting van een huis of een tuin. Soms door het uiterlijk van die man.. of die vrouw die daar dan bijhoort Het zijn geen op en top fotomodellen maar er valt aan hun gezichten zoveel te bekijken. Soms verbaas ik me over kleding of over de interieuren. Ja interieur, dat vind ik vaak erg intrigerend. Het liefst heb ik interieuren waar al jarenlang in geleefd wordt, want dan verruillen de bewoners het 'mooie' en gestileerde voor iets wat praktischer en makkelijker is. Veel leuker!