donderdag 8 februari 2007

Trouwfoto's


Augustus 2004 ben ik aangenomen bij Deeltijd fotografie. Ik zie me nog zitten in een legergroene broek, tegenover Sander, ook in legergroene broek. Wat wil je eigenlijk fotograferen vroeg Sander halverwege het gesprek. " Geen idee" zei ik, " Wel mensen, geloof ik... Als ik maar geen trouwreportages hoef te maken." Ik zie mezelf nog heel hard lachen om mijn eigen opmerking.
Ergens had ik zo'n vermoeden dat dit beter niet mijn levensvervulling kon zijn als ik hier wilde studeren.

Maar ik heb het toch gedaan. Voor bekenden.
En ik vond het leuk. Kijk nou eens hoe je kunt genieten als dan eindelijk alles goed gaat.

.
Ik zou om half elf bij de bruid zijn om ook de voorbereidingen mee te maken. De bruidegom stond ondertussen in de Herenmodezaak op zijn pak te wachten, die waren ze kwijt geraakt.
Je kunt je een beetje de stress voorstellen die zich van de Bruid en alle familieleden meester maakte na het telefoontje met het vervelende nieuws. Echt waar. Ik vond het leuk. Ik vond het leuk om de standaardfoto's te maken, maar ook die andere, want ik ben er toch.