zaterdag 5 mei 2007

Urban Jungle

Na een aantal weken in Katendrecht ronddolen, is het dan zover, ze nemen me mee naar hun hutten en verstopplekken. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet verwachten.. iets van oud hout of oude lappen? Nee, de struiken op het pleintje, midden tussen de vier verdiepingen hoge huizen. Maar de meisjes twijfelen om erin te gaan. Een van de plekken is tussen de hulststruiken en dat doet zeer. Ik kruip zelf ook maar tussen het hulst. We worden ontdekt door weer andere kinderen uit de wijk. Zij weten ook een verstopplek. Terwijl ik het tweede groepje fotografeer zie ik, waarschijnlijk door de vorm van de bomen, een jungle. Het wordt zo'n totaal vervreemdend beeld, jungle en stad. Dan bedenk ik me dat je je, als geboren antiliaan, of surinamer, gewend aan veel groen om je heen, want zuid Amerika is erg groen heb ik gisteren van Tresie gehoord, dat je je toch nooit thuis kunt voelen tussen al die muren van de stad?