woensdag 21 november 2007

snacken onderweg 4



Laat een wat stevigere vrouw in een zomerhempje op straat eten en je denkt dat ze uit een probleemwijk komt. Van een probleemwijkvrouw verwacht ik dat ze buiten eet. Net als probleemwijkjongeren, die eten ook allemaal buiten op straat.. Veel jongeren eten op straat. Toch? oké ik overdrijf.
Anders ligt dat volgens mij bij oudere nette dames, die eten niet op straat, dat hoort niet. Eten doe je met je handen voor je op tafel, niet met je ellebogen leunen, niet hangen, een servet op je bovenbenen, als er dan wat pudding van je tompouse aan je kin blijft hangen dan pak je je servet en veeg je, als een dubbele ruitenwisser, je kin schoon. Of misschien toch niet. Deze dame moest even nadenken of ik haar wel mocht fotgraferen.. "Ik doe dit eigenlijk nooit!"
"oh, geeft niet," zeg ik, het gaat niet om u, het gaat om het principe van het buiten eten, dat doen we toch allemaal!"
toen was het goed.