dinsdag 5 juni 2012

'Mariska van Zutven fotografieprojecten'.

.... Met mijn camera scan ik de wereld en de mensen af en analyseer wat ik voor me zie. Mijn fotografie kenmerkt zich door een sterke nadruk op relaties tussen mensen onderling, de unieke identiteit van ieder mens in beeld, én een eigen kleurgebruik. In bijna al mijn projecten gebruik ik fotografie naast tekst.'Gezocht man met fruitboom' is hier een goed voorbeeld van evenals de foto's en teksten die gemaakt zijn voor mijn eigen datingsite www.ruglinks.nl,. Voor Avans AKV|St.Joost, voor de Twern (organisatie voor maatschappelijke diensten) en voor scholen in de omgeving Tilburg verzorg ik fotografielessen op maat. In opdracht-situaties probeer ik volledig aan te sluiten bij de wens van de opdrachtgever. Ik fotografeer portretten, ruimtes en landschap. Ik richt me voornamelijk op portret. Fotografie heeft een context nodig, een plek waar het thuis hoort zodat het beeld tot zijn recht komt. Ik verdiep me daarom in fotoboeken en digitale media. Aansluitend werk ik als eindverantwoordelijke aan het digitale magazine TEMP van Kunstpodium T, Tilburg. Mijn werk omvat meer dan fotografie. In 2008 heb ik besloten al mijn werkzaamheden te omschrijven als 'Mariska van Zutven fotografieprojecten'.