donderdag 26 april 2012

Heeft deze man of vrouw potentie voor mij of niet?

Van ons wordt verwacht dat wij in korte teksten of beelden onszelf, onze positie en onze intenties communiceren. Zodat er in ieder geval een inschatting kan worden gemaakt. Heeft deze man of vrouw potentie voor mij of niet? De datingsite www.ruglinks.nl is in 2009 gestart als kunstproject. De intentie was niet primair de kandidaten te matchen, maar vooral te onderzoeken, in tekst, wat weergeven kan worden van een persoonlijkheid. Ik zocht naar een schrijfstijl om mensen van vlees en bloed te communiceren via internet. Internet: waar elke page-view gemiddeld tussen de 3 en 6 seconde duurt, tenzij de aandacht vastgehouden wordt. Ik heb verschillende schrijfwijzen uitgeprobeerd, van heel concreet en uitgebreid tot de laatste staccato-vorm. Geen enkele tekst, hoe oprecht ook, doet volledig recht aan een persoonlijkheid, omdat een tekst alleen maar een fractie van de persoonlijkheid communiceert. Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat concrete persoons-informatie, op een andere manier, wel degelijk iets zegt over betrouwbaarheid, motivatie en intentie van een persoon. Dus, informatie zegt altijd iets, het zegt alleen nooit alles. Ik ben na 2 jaar speurwerk de balans op aan het maken en wil betrokken blijven bij mensen die op zoek zijn naar een partner en mijn kennis van profilering, gericht op de realiteit, constructief toepassen.