woensdag 5 september 2007

Brussel

Meteen na de expositie ben ik met 2 studiegenoten naar Brussel vertrokken om daar een week te fotograferen. Zoals ik op mijn scriptieblog www.zaklantaarn.blogspot.com
al heb vermeld ben ik gefascineerd door eten..
Wat mensen eten, hoe mensen eten, hoe mensen met hun voeding en dus zichzelf omgaan.
De week in Brussel is voor mij een aanzet in dit onderzoek. Eenmaal in Brussel ben ik op zoek gegaan naar; "le petite jardin pour les hommes et les madames qui habite dans un cite et na pas avez un jardin sur leur maissons.."of iets dergelijks. (kleine tuintjes van mensen, die in een stad wonen, maar geen tuin bij hun huis hebben.. oid, ik deed in ieder geval mijn best me in het frans verstaanbaar te maken). Want hoe heet een volkstuin in het Frans? Bestaat het uberhaupt wel? Onderweg naar Zwitserland, in het voorjaar, had ik er een paar gezien, langs de snelweg bij grote Duitse steden?

Met de bus en de Metro reed ik naar de verste uithoek van de stad. Zo ver als ik kon komen. Aan voorbijgangers vroeg ik of ze de 'petite jardins 'wisten. De meeste dachten dat ik het over een park had. Dus heb ik nogal wat parken gezien.
Per toeval kijk ik, na een paar uur slenteren, in Brussel, alleen maar een camera bij me, naar rechts als ik een brug oversteek. Onder de brug loopt het spoor. Op de hellingen granzend aan het spoor zie ik dan eindelijk Belgische volkstuintjes.